måndag 27 december 2010

Not everybody loves Kansas as much as I do...

För några veckor sen gjorde jag ju min första Spotify-playlist, Fredag, något som jag var mycket stolt över. Jag berättade om det för Martin, som sa något i stil med "jaha, men då måste du ju göra en för varje annan veckodag också", och min naturliga reaktion var såklart "CHALLENGE ACCEPTED!". Så nu jobbar jag på playlist 2: Måndag.

Jag har kommit fram till att det finns tre regler: 1) en playlist måste innehålla minst 10 låtar, 2) samma låt får inte återkomma på mer än en playlist, och 3) det måste capture the mood för dagen den handlar om. Fredag är ju lätt, det är ju en powerdag, och måndag är inte så svårt heller: melankoliskt "jag vill bort härifrån" typ. De andra dagarna blir värre, så lite förslag på vilken känsla man ska gå efter uppskattas. :P

Såhär ser i alla fall Måndag ut för de som inte har Spotify och kan lyssna själva:

Jag har en jättevarierad smak, ok???
Nej, men nu ska jag nog återgå till mitt seriösa städande av mitt rum. Snarare en rensning. Oh well, det känns lite bättre i alla fall! :D

True story.

Inga kommentarer: