torsdag 9 december 2010

Day 09 – Your beliefs

Ehh, jag vet inte ens vad jag tror på. Jag vill nog egentligen ha något att tro på, men jag har liksom ingenting som jag känner att jag tror på sådär. Jag är väl mer agnostiker än ateist, för jag skulle gärna vilja att det fanns någonting (jag skulle gärna tro på Amerikanska Gudar), men jag är osäker.

Jag tror nog att Rousseau Was Right faktiskt. Jag tror hellre på mänskligheten än på Gud också, om man nu ska vara sån. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det utan att hänge sig åt ett Patrick Stewart Speech, men jag tror att vi som människor är bra och att även om vi gör en jävla massa dumma grejer så vill vi faktiskt göra världen bättre egentligen.

Nu har jag providat två länkar till TV-tropes, så jag förutsätter att ni kommer fastna där resten av kvällen och det innebär att jag inte måste skriva här längre. Awesome!

True story.

Inga kommentarer: