torsdag 30 december 2010

Day 29 – Your favorite foods/drinks

KALLT!!! Och snart ska vi ge oss ut i den norrländska kylan för att se Tron Legacy. Då kan jag iofs ha på mig mina nya coola skor, men fortfarande är det inte såå motiverat att gå ut. Men jag har hört att Trons visual effects ska vara freaking awesoome (och hallå, Bruce Boxleitner! Har de yngrat Jeff Bridges borde de yngra honom också, right?), så det är nog värt det.

Vad gillar jag då att äta och dricka? Well, mina favoritmat är nog kesolasagne, men jag gillar nachos väldigt mycket också. Och pizza, speciellt med fårost, och/eller pommes frites på (även om det var ett par år sen jag åt det...). Sen gillar jag Max vegoburgare också. Det finns mycket god mat också, no offence mot min mamma, men att åka hem till Chriss eller Trams brukar alltid vara en angenäm upplevelse i matväg också. Jag gillar helt enkelt att äta.

Min favoritdryck är utan någon tvekan vatten. När jag var liten gillade jag inte läsk (och nu gillar jag oftast bara en läsk åt gången, för tillfället apelsinläsk, men en Coca Cola-burk kan slinka ner också), och när man blev bortbjuden till folk fick föräldrarna alltid panik när man sa att man inte ville ha det. Det blev ännu bättre när jag slutade gilla saft också, och då fick jag dricka mycket vatten. Vilket aldrig störde mig, för vatten är GOTT, men folk kan bli rätt sura när man säger att man vill ha det när de försöker lyxa till det (förälder: "nähä, vad vill du dricka då?", Ell: "vatten blir bra", förälder: "vi har kanske saft om du vill ha det", Ell: "jag vill ha vatten!", förälder: *ser förstörd ut*). Folk är konstiga.

Sen gillar jag förstås kaffe också. Svårt att leva utan det, och om ellociraptorn själv får välja tar jag helst en cappucino. Jag vill dricka mitt kaffe svart (SOM MIN SJÄL!!!), men hittills har jag inte blivit riktigt så hardcore annat än i nödfall.

True story.

Inga kommentarer: