måndag 6 december 2010

Day 06 – Your hobbies

Finns det någon mer chill låt än BÖCs Burning for you? Jag tvivlar.

Right - hobbies! För att citera en i DN imorse, "jag önskar att jag kunde säga något coolt, typ paragliding, men det är väl det vanliga, springa och läsa". Något sånt var det i alla fall, och så är det ju faktiskt. I alla fall för mig! Men visst, man kan väl säga att jag har tre hobbies.

Den första är att "springa", eller snarare att träna i allmänhet. Egentligen borde jag börja på någon hård och häftig träningsform, men just nu har jag inte ens ett gymkort så det blir mest hopprep eller löprundor, samt lite styrketräning när jag pallar. Jag har insett att man måste nästan ha träningen som en hobby om man ska orka med det, för annars blir det bara ytterligare ett måste i ens liv och det håller helt enkelt inte. Så, träna är min hobby.

Sen gillar jag böcker. Båda att läsa dem och att skriva dem, även om det kanske är att missbruka ordet lite om jag säger att jag skriver böcker. Dessutom skriver jag ju inte så ofta som jag skulle vilja, det blir mest NaNo en gång om året (och ibland Script Frenzy) och några sidor på något random däremellan, men jag har en dröm om att en dag skriva massor som jag gjorde förut och därför får det också räknas som en hobby.

Pretty, pretty!

Till sist har vi film. Ja, det är en hobby. Jag gillar inte bara att titta på film, jag gillar att läsa om film (Empire Magazine :D), diskutera film, och framför allt gillar jag att äga film. Min DVD-samling är ju min stolthet liksom, som ni kan se på bilden är den väldigt vacker. Självklart ingår ju även TV-serier i "film", så en stor del av min tid spenderas med att titta på serier. Tyvärr har jag inte så mycket tid som man skulle önska till det när jag jobbar och pluggar, men är jag riktigt inne i någon serie (Ugly Betty var det nyligen, nu är det Deadwood) så brukar jag klämma in något avsnitt innan jag somnar bara för att.

Så, det var väl mina hobbies antar jag! Nu ska jag spela Sims, så egentligen kanske min fjärde hobby är TV- och dataspel, men det gör jag fan inte tillräckligt ofta för att det ska vara värt att prata om det... :P

True story.

Inga kommentarer: