lördag 25 december 2010

Välkommen till 2010-talet, Ell

Jag fick en del bra skit i julklapp. Bland annat en ny fin DVD-spelare. Min förra var rätt bra, men den hade en VHS som pajat och tog därför upp fett med plats, så en ny, svart, slimmad sak passade. Dock så såg det lite konstigt ut när jag samtidigt hade den här TVn till...

Bye-bye!
Jag menar, hur gammal är den inte? Har folk ens tjock-TV numera? Den fungerade bättre som förvarningsspace eftersom nästan halva bilden försvann när man försökte titta på skit som spelats in efter 80-talet ("men Ellen, du tittar ju bara på saker som spelades in innan--" "Käften") typ. Så det var dags för en förändring. Det var dags att få en NY TV som jag inte fått ta över efter min bror eller mina föräldrar.

Bilden suger för min kamera är INTE HD-ready.
Det var dags för en HD-ready 32" TV.

Den är fin som fan. Större än jag trodde jag skulle ha råd med också, trodde liksom 26" var mer min prisklass. Men nu har jag en bra TV, en vars skärm faktiskt är större än min dators, och ni kan ju gissa vad jag kommer att göra hela lovet.

Stor TV = mycket Luke att titta på!!
Bildkälla: http://frydefull.files.wordpress.com/
Man kanske skulle se första Tron ändå?

True story.