tisdag 28 december 2010

Day 27 – Your favorite place

Viiilken tur att jag väntade med att skriva här tills jag ätit, för jag känner mig mycket trevligare nu. Allt som behövs nu är lite BÖC, och sen är jag nog redo att packa. Min shopping idag var kanske inte fullt så mycket av ett misslyckande som jag kan ha antytt på Twitter (jag köpte ändå ett par jeans!), och min snälla syster lånar ut ett par skor till mig för att lösa min skokris (som ÄR en riktig kris då de enda skor jag kan ha är mina höga converse, och de tar typ en halvtimme att knyta vilket ibland är lite störande). Right, ni bryr er säkert asmycket om allt det där...

Min spontana tanke var ju att "jag har ingen favoritplats", men sen insåg jag att jag spenderar så mycket tid på den att jag helt enkelt glömmer bort att det faktiskt är det. Jag pratar alltså om mitt rum. Mitt rum är fantastiskt tycker jag, och ganska många andra verkar också tycka det. Min systers pojkvän stod enligt systers utsago i dörren till mitt rum i tio minuter och sa något i stil med "det här är det bästa rummet i hela världen" när han var här första gången. Det ni. :P

Skrivbordet har vridits 90 grader, och det är mindre affischer på
väggarna (och ny TV :D), men något sånt där ja!
Mitt rum speglar ganska mycket min personlighet, dels för att det är inrett med nästan bara blå möbler (blått är min favoritfärg, in case you missed that), de flesta köpta second hand och sen ommålade av min mamma. Dessutom är det ganska nördigt, inte bara för att jag har filmaffischer på väggarna, utan för att massa smågrejer är nördiga med: typ pennhållare med LotR-motiv, R2D2-väckarklocka, mitt nya C-3PO-USB-minne, en sonic screwdriver som ligger och skräpar på skrivbordet, och så vidare typ. Man märker rätt snabbt vem jag är när man kommer in i mitt rum helt enkelt!

Om man bortser från att det är mycket mindre grejer på väggarna,
andra lakan, och liite mindre kuddar ser det ut så.

När jag flyttar tänker jag dock ha röda väggar, men jag hoppas att det ändå blir bra och jag, eller hur man ska säga. Om jag har en mörk röd färg så kommer man få det där mörka, lugna känslan jag gillar (jag är så emo! ;), och då blir det nog bra trots allt. Måste bara måla om alla möblerna tills dess. :P

True story.

Inga kommentarer: