onsdag 8 december 2010

Day 08 – A precious item

Dagens låttips: Scorpions - Lorelei. Asbra rockballad typ.

A precious item! Well, det var inte en svår fråga: det får bli min mobil! Jag borde förstås blogga det här ifrån mobilen to prove a point, men det orkar jag inte. Min mobil är i alla fall precious eftersom den dels är det enklaste sättet att hålla kontakten med folk på, och därför en viktig del av ens sociala liv. Jag menar, hur ska man annars bestämma när man ska fika om man inte har en mobil?

Qwerty ftw!
Bildkälla: http://hyfeno.com/
I reklamen säger de ju att "den är det sista du ser när du somnar, och det första du ser när du vaknar", och det stämmer också otroligt bra. Jag använder min mobil som en liten dator och kollar Twitter och mailen varje morgon innan jag går ur sängen, och ganska många tråkiga föreläsningar har räddats av den och trådlöst internet.

En stor del av min NaNo skrevs på mobilen också, eftersom jag har WORD I MOBILEN (stora bokstäver för det är awesome), och kan läsa och skriva på den. Den är min kalender, min kamera, mitt anteckningsblock, ja, ungefär allting utom MP3 av någon anledning. Utan min mobil skulle jag inte komma särskilt långt, speciellt inte sen jag började köpa SMS-biljetter så fort jag ska åka bort.

Kort sagt, min mobil är awesome och en stor del av mitt liv - but I'm okay with it!!

True story.

Inga kommentarer: