måndag 12 maj 2008

Well, you can't go back, it's all in the past

Varför den bilden? Jag vet inte, för att den är rolig antar jag. Det kommer bli en del Kreta-bilder närmsta tiden.

Snodde den här från Hanna:

För fem år sedan...
... var jag fjorton. Det var drygt att vara fjorton, med kompisar som utan att mena det försökte dra ner en i sin egen skit, löjliga intriger, och killar som dumpade en på sämre och sämre sätt. Det var en lärorik period, men vem längtar tillbaka dit ärligt?

För tre år sedan...
... gick jag i nian. Det var då jag började blogga, och hell yeah, var livet bra då, eller? Det tog slut mellan mig och Orchen och jag lyckades bli ihop med killen jag varit kär i i två år, och man skulle gå ut Skolhagen och var allmänt on top of the world. Det var riktigt jävla bra faktiskt. Jag älskar slutet på nian.

För ett år sedan...
... mådde jag verkligen inte bra. Jag var fortfarade skitdeppig över att Martin dumpat mig, och hela grejen med historia b och att gå ut tvåan var verkligen FÖR JÄVLIG. Tvåan sög. Det fanns ju ljuspunkter förstås, men på det stora hela var det inte bra.

För tre månader sedan...
... gick jag i skolan. Min kalender och min blogg upplyser mig om att jag skrev Kulturbladet och drömde om att regissera, men lite mer allmänt så försökte jag väl mest överleva början av året tills det blev lite bättre.

Igår...
... hoppade jag runt och hade ingen koll på någonting innan jag stack och jobbade. På kvällen träffade jag Hanna och pratade om kukar i tre timmar och det var väldigt trevligt. Jag drack kafé-kaffe för första gången på jättelänge, det var nice efter allt snabbkaffe på Kreta.

Imorgon...
... ska jag ha Staden och tramstiden i skolan, och sen ska jag jobba. På kvällen ska jag hem till Marcus och plugga religon med Kultursektorn. Marcus har på egen hand beslutat att vi ska ha munta på provet på onsdag och fixat tid och allting, så det är ju bra om vi förbereder oss lite. Och det är alltid kul att träffa Sektorn.

Om ett år...
... kanske jag är kvar i London, kanske jag har flyttat till en egen lägenhet i Stockholm. Jag vet inte, det beror ju på om Trams har kommit på vad hon ska göra med resten av sitt liv eller inte. Vad jag än gör så kommer det i alla fall involvera att bo hemifrån och att ha ett jobb, det är jag säker på, och gärna på något coolt ställe.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: