måndag 19 maj 2008

No more pencils, no more books, no more teacher's dirty looks

No more of theeese!Nu har jag mailat in mitt sista skolarbete, och allt som återstår av hela gymnasiet är ett prov imorgon och ett boksamtal på torsdag (när vi gått hela natten och sovit tre timmar, jag kommer antagligen sitta och säga "you're a teacher?" minst en gång varje minut då). Sista tentan typ ever.

Det är något av en religiös upplevelse, faktiskt. Jag förstår varför Zackrid började babbla om att spontant åka till Örebro och köpa en synth, för någonting måste man ju göra för att fira det här. Det är ju absurt! Det är tre år av mitt liv, som äntligen är över. Inte konstigt att man blir helt väck.

Självklart har jag vettigare skäl än att maila in tentor till att vara vaken vid den här tiden, men eftersom Åse-Påse sagt att jag måste börja läsa igenom allt jag skriver åtminstone en dag efter att det är klart var jag tvungen att gå upp lite extra tidigt för att hinna göra just det. Så går det när man skjuter upp allt till sista minuten, men det är väl så det ska vara. Skulle Sektorn göra någonting i tid? Nee, skulle inte tro det.

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Anonym sa...

uh. alla ni treor ger mig ångest. jag har mer än ett år kvar.