söndag 25 maj 2008

"Ska ni ha skjuts nånstans?"

Mina fötter har dött, det blir verkligen kallt ute när solen går ner! Inte som på Kreta, lol, fast då frös jag ändå. Innan dess var det dock asnice att gå, fast vi hann inte särskilt långt förrän Zackrid kände ett behov av banankonditioner och drog med mig till Marcus - som inte hade tid med oss för han skulle hem till sin kompis Elise men erbjöd oss skjuts "nånstans". I brist på annat att göra blev vi alltså skjutsade till Erikslund där Marcus och Zackrid tog priset i cpighet när Marcus krypkörde fram till Z och båda gjort hest-looken. Alltså det är något fel på de två.

Sedan gick vi tillbaka till Kyrkbyn och in på Statoil, där jag köpte kakor och Zackrid köpte en festis, och en tomat som han gav till mig. Jag hade tidigare under kvällen berättat om min brutala craving efter tomater (framför allt kretenska tomater, men anything goes) och hur jag sprungit runt och tänkt på tomater i en halvtimme helt psykotiskt, så han hävdade att han ville se vad som hände. Jag uppskattade tomaten väldigt mycket, tomat är gott. Kakor är också gott.

Efter det började vi questa. Först gick vi till T-fortet, som är ett mystiskt fort format som ett T som jag inte riktigt fattat poängen med. Vi gick dit på utflykter när jag gick i lågstadiet ibland minns jag, men nu är det mest ett ställe för fjortisar att supa på eftersom det är avlägset och hidden liksom. Jag tror det kan ha med andra världskriget att göra, men jag är inte säker.

Vi hamnade i en hästhage också, det var spännande. Delvis för att det var omöjligt att hitta ut, men också för att där fanns riktiga hästar som vi stod och garvade åt och försökte få att göra hest-looken för oss. De vägrade dock, de dumma hästarna, de mest glodde och sen började de gå runt på led efter varandra. Vi hittade två outsiderhestar som stod längre bort och utnämnde dem till Sektorhestar pga deras outsidighet. Moget.

Till sist hamnade vi i IP-skogen (jo, det blev en lång promenad) där vi åt kakor och snackade skit tills solen gick ner och vi frös ihjäl lite grann typ. Zackrid är trevlig att prata med, vi har upplevt så mycket fint tillsammans. Även om jag inser att vi nästan aldrig pratar om någonting som hände innan vi började högstadiet (vi har känt varandra sedan ettan i lågstadiet, för er som inte vet det) av någon anledning. Just nu fascineras vi mycket av att Skolhagen-typerna dyker upp i vår omgivning: Marcus har börjat uppvisa stora Wombat-tendenser på senaste tiden (förutom det faktum att Marcus är hundra gånger äckligare än Wombat någonsin kommer bli), Martin uppförde sig en del som Jojje på MSN för några dagar sen, och vi har utnämnt Elias i klassen till den nya Scharabben. Weird, men sant.

Nu ska jag nog se lite på Sex and the City igen innan jag ska sova. Jag behöver i och för sig inte vara i skolan förrän halv tolv imorgon (jag lovade att make an appearance efter att de andra haft engelska och garva lite med Kultur-Emil), men jag är trött, och sova är... sova. XP

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: