fredag 2 maj 2008

Life's what you make it, so let's make it rock

Nya skor! Otroligt skitsnygga och bekväma, så IN YOUR FACE EVERYONE, jag behöver inte mina äckliga gympaskor mer när jag jobbar.

De är lite för Kreta också, jag misstänker att det ska gås en del där, och jag har inte direkt planerat att ha med mig några gåvänliga skor dit heller. Orka! Jag vill vara snygg.

Nu känner jag att jag är mogen att berätta om veckans sjukaste händelse: jag har nytt jobb. Yes. I måndags när jag jobbade kom en bil The Phone House körandes, och en kille hoppade ur bad om numret till kontoret så han kunde sänka sitt bidrag eftersom han inte hade råd att vara Action Supporter längre (dvs 250 spänn i månaden). Jag gav det till honom, och medan han sprang in till sig för att hämta något kom hans kompis fram till mig och började fråga ut mig om vad jag tyckte mitt jobb och om jag var bra på det eller inte. Sen tog han mitt telefonnummer och sa att hans teamleader skulle ringa om en jobbintervju, "för du har ju ingenting att förlora på det om du vill vara kvar här". Självklart är det bättre betalt på The Phone House, behöver jag ens säga det?

Så tio minuter senare blev jag uppringd av nämnda teamleader, och vi bokade in intervju dagen därpå. Helt sjukt, bara. Intervjun gick dessutom hur bra som helst, killen som intervjuade mig gick i trean på TEG när jag började där, och Åse-Påse var hans favoritlärare. Det är löjligt många slumpar inblandade här. Sen fick jag skjuts till Greenpeace och allt var bara allmänt bra. Idag under frukosten med Zackrid ringde han mig och sa att de ville ha mig, och jag känner mig bara allmänt bäst i hela världen just nu! YES.

Jag blir kvar en månad till på Greenpeace iaf, för i tisdags fick jag ju såklart skriva på fortsättningskontrakt för dem (det kanske jag sa?), men det gör inget, det känns nästan bäst så. Man kanske kan tycka att jag överger mina principer lite, men det här är ett för bra tillfälle till pengar + erfarenhet att jag vore dumma i huvudet om jag tackade nej - jag ska ändå ägna resten av livet åt miljöfrågor så en sommar på annat håll skadar knappast. Ändamålen helgar medlen.

Det enda dåliga är att mina gamla hörlurar gick sönder i måndags också. ARG blev jag för de var sjukt bra. Nu har jag köpt nya (se bilden alltså :P), och även om de inte är riktigt lika bra som de gamla har de fördelar som väger upp så jag tror det var ett bra köp. De kostade bara 150 spänn också, vilket var ungefär hälften av vad jag räknade med att lägga ut. ;P

Det SJUKASTE är dock vad mamma påstår att pappa sa när hon sa att jag hade haft tur som fått jobbet på The Phone House. Kom nu ihåg att min pappa är den mest kritiska personen i hela världen och ALDRIG ger komplimanger till folk. Tror ni då att jag ska tro på att han sa "det är inte tur, hon är ju jätteduktig och har bra betyg i skolan och allting, klart hon får jobb". Haha, sorry, men jag tror hon hörde fel.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

Chriss sa...

Skitsnygga skor! :D
Du får ha det så roligt på Kreta! ^^

Det är skitnice att du fått nytt, bra jobb! :D

Sa han? Fan vad nice! :D

Ell sa...

Tack! :D
Det ska jag verkligen ha! ^^

Ja, jag är så nöjd faktiskt! :D

HAHAHA, ja, enligt mamma, men jag tror inte på det. XD

M sa...

NAJS! ^_^

Vad för slags jobb är det? Står du i butik och säljer mobiler då eller? Lager?

Ell sa...

Väldigt nice!

Eventförsäljning! Jag står lite överallt och kränger mobiler. ^^