torsdag 2 oktober 2008

Vill ni ha ett tips om London? Ta med hårtork.

Idag började inte bra. Först vaknade jag av att rummet såg ut som skit och hade något vagt minne av att jag kanske eventuellt kan ha kastat ner grejerna från sängen till golvet igår kväll. Sen skulle vi ut och springa, men fick först ge oss ut för att questa en hårtork. Det tog två timmar för att hitta en, uppenbarligen har brittiska kvinnor superhår som torkar av sig självt. Inte kul.

Sen fick jag en kris när jag insett att jag glömt nästan alla mina BHar hemma och har typ tre med mig. Varav en har jag haft ett par dagar. Så mamma ska skicka hit resten, hoppas jag. Hon lät lite bitter när jag ringde dock.

Fast efter det blev det bättre. Vi åkte till Charing Cross Road och käkade världens godaste pizza, och som om inte det var nice nog så finns där en grotesk mängd bokhandlar. Bland annat Foyles, som var fantastiskt stort med fantastiska mängder böcker. Jag fick behärska mig för att inte köpa allt jag såg, men kom ändå ut med tre stycken. Varav två handlade om Clint Eastwood. Fantastiskt. :D

Sen har vi mest styrt upp grejer, bland annat äntligen fixat nya nummer, fast Trams mobil visade sig vara operatörslåst till Telia, så det sket sig. Sen har vi gjort ett seriöst schema på allt vi ska göra (mkt bra), och typ chillat lite. Försökt lära oss de jäkla mynten, till exempel, något som går dåligt. Alla ser ju likadana ut fast det finns typ fjorton värden! Som är jäkligt otydliga.

Vi träffade på en svensk kille på cafét inne på Foyles också. Vi satt där med vår apelsinjuice och plötsligt dök han upp och frågade om vi var svenskar - han påstod att han kände igen oss på våra typiskt svenska suckar. Iaf så var han trevlig så det var ganska kul, men det känns ju som att vi kom hit för engelsmännen. Men ändå. :P

That's enough of that shit.

Note to self: Lisa fyller år imorgon. Kom ihåg att skicka grattis-SMS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska vi äta god pizza och titta på stora mängder böcker när jag kommer till London? 0:D

Chriss sa...

Hälsa grattis till Lisa från mig! :D

M sa...

JAG TROR PÅ CAFEKILLEN! Seriöst, jag märker vilka som är svenska/skandinaver här. Det är en kombination av ett avancerat kritiskt sinnelag (läs: klagande), mindre utseendekomplex och snyggare kläder =p