lördag 25 oktober 2008

En officier och en gentleman

Officier Ell and gentlewoman Trams wants to fight...Hahah, så jävla cool jag ser ut i officiershattar. Vi hittade en i blått senare som såg så jävla häftig ut på mig, fast den var tyvärr för liten. Jag ska dock skaffa en i rätt storlek någon gång för de är så coola. Har sedan Jack Harkness tänkt att jag skulle se bra ut i en - and I do. Jag ser liksom så auktoritär som jag är i en. ;p

Vi har alltså varit och shoppat idag. Eftersom jag ändå skulle och hämta min lön på Subway gick vi runt på superhäftiga Portobello Road och kollade på grejer på marknaden. Jag har ju haft som plan hela veckan att göra så eftersom sist jag var där fick jag stressa mig fram, men nu tog vi det lugnt, käkade asgod falafel och sen gick jag in på Body Shop och shoppade loss för £30,50. Jag köper aldrig mycket smink och grejer så därför kände jag att fan det förtjänar jag. Typ lip balm behövdes. Fast jag ska beställa från Ben & Jerry's hemsida också, för då får man ju chokladsmak...

Sist jag var där såg jag en helt sinnessjukt snygg blå giraffväska också (se bilden), men saknade tre pund för att kunna köpa den. Blev SJUKT deprimerad, men idag hade jag råd och den var kvar så nu har jag en totalt oversized giraffväska. Jag älskar den. Köpte även ett par till skor utan klack som jag kan ha när jag jobbar. Jag har problem med att ha samma skor mer än tre dagar i rad, så det är bra om jag har några att byta med som jag tycker om liksom. Dessutom var skorna ganska stora så jag får plats med tjocka strumpor och sånt som man behöver! Hurra!

Vi var även på ett café som heter Shussh eller Crussh jag minns inte riktigt, som ligger precis vid Notting Hill där man fick galet stora juicemuggar med galet god juice i. Dessutom hade de en asnice dekorerad övervåning med soffor och hela köret, så vi tänkte att där ska det jävlar skrivas NaNo på helgerna. Vårt rum är ju så oinspirerat så det lär inte gå skriva, men där kan man nog få orden att flyga. Det var typ helt tomt där då, vilket var skumt, men nice ändå.

Seriöst, en vecka kvar till NaNo. Vad håller vi på med? Är vi galna? Svar ja, svar ja... men vi älskar det. Och jag har tvingat så många jag känner att vara med känns det som, känns så bra. Vi ska lida ihop mina vänner. Riktigt lida. Det är så vi gillar det.

Haha, men dagen har varit nice i alla fall. Vi köpte en giraff också, som ni ser. INTE helt oprovocerat och bara för att den var söt som man skulle kunna tro, det är nämligen en giraff som går att värma upp i mikron så man kan ha den på magen när man har mensvärk t ex. Vi har saknat en sån grej den här månaden (jag brukar använda Harvey eftersom han är väldigt varm, men det funkar inte lika bra), så det var ett motiverat köp. Frågan är bara vad vi ska kalla den? (Och det är SÅ dåligt ljus i vårt rum. Jämför färgen på min kjol på bilden på väskan och bilden på Giraffen så fattar ni.)

That's enough of that shit.

Edit: Giraffen har numera ett namn och heter Chandler. För den luktar lavendel, så vi tyckte inte att ett helt manligt namn passade honom.

Note to self: Ställ tillbaka klockan inatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den första tanken som dök upp när jag såg blogginlägget var att du passar jäkligt bra med hatten. Giraffen är ju dessutom helt underbar!

Ell sa...

Hahaha, visst gör jag? Måste skaffa en alltså. XP
Vi älskar honom redan! Och då har vi inte haft mensvärk än... ;P