lördag 4 oktober 2008

Vem behöver fötter anyway?

Jag har aldrig haft såhär ont i mina fötter någonsin. Seriöst. Jag sa redan igår att jag inte skulle ha högklackat mer, men sen passade det så bra till min outfit, och saker ledde till en annan och för att summera har jag galet ont i fötterna. Trams har också ont, så vi har lidit tillsammans.

Dagens utflykt gick i alla fall till Harrods. Vi kände oss inte särskilt välkkomna där, typ, men faaan vad mycket grejer det fanns. Vi gick runt där i flera timmar, och kom ut med choklad för... jag tänker faktiskt inte säga hur mycket. FÖR mycket.

Sen försökte vi hitta Forbidden Planet, som är typ SF-bokhandeln där vi vill shoppa och söka jobb. Gick dock dåligt eftersom jag inte läste kartan ordentligt, så vi gick runt skitlänge och letade. Faktum var att det visade sig att vi gått åt helt fel håll, så vi hamnade till slut vid Piccadilly Circus istället, då gav vi upp och stack hem. Lika bra för jag kunde knappt gå. Och ändå gav jag mig ut och sprang när vi kom hem. Illa.

Vi har lämnat in Trams mobil på upplåsning också, eftersom den uppenbarligen var operatörslåst till Telia. Var ju ett problem. Men vi skulle hämta ut den imorgon, och hon har lånat min gamla (tänkte att det kunde vara bra att ha med en i reserv så att jag kan ha mitt Telia-kort där) så det fungerar ganska bra. Fast tekniska prylar, Trams och London verkar inte vara ett vinnande koncept.

Imorgon ska vi försöka hitta den där bokhandeln och chilla lite på British Museum. Trams ska för en gångs skull ta med kameran. Jag är för övrigt nöjd med dagen, trots att jag typ inte har några cash kvar (mitt jävla kort ville inte fungera så jag fick köpa mitt veckokort med pengar - DYRT!), så har jag ändå äntligen hittat en hyffsat snygg kopia av Brideshead Revisited (och ingen med nya filmen på framsidan!), så jag ska njuta lite av den tänkte jag. Fast nu vill Trams sova, så det blir kanske inte förrän imorgon. Jaja. Vi lyckades se Stargate Atlantis på Harvey och en film om en detektiv som är gay. Fett bra.

Men sova var det ja. London is still nice. God natt.

That's enough of that shit.

Edit: Nu är det några jävla hundar som skäller utanför fönstret. Igår var det polisbilar. Finns fan inget som en lugnt natt i Willesden Green.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nostalgi på bilderna <3 Men hårtorkar är ju överskattat, håret mår bättre av att självtorka. Iaf mitt :)