tisdag 5 maj 2015

When you try your best but you don't succeed

Jag håller på att läsa igenom mitt manus IGEN, eftersom det är dags för den tredje förlagsrundan. Obviously har det inte gått så bra hittills, jag har fått ihop åtta standardrefuseringar och två förlag har inte ens behagat svarat, vilket alltid är trevligt av dem. Så, en igenomläsning till innan det åker ut är på sin plats.

Ärligt talat, när jag läser igenom det blir jag ändå ganska imponerad över hur välskrivet det är. Det här är utan tvekan det bästa jag någonsin skrivit, och det är väl egentligen inte jättekonstigt med tanke på hur mycket tid jag har lagt ner på det. Det måste vara det bästa jag någonsin skrivit för att ha rätt att åka ut till förlagen.

Trots det har det ju bara blivit standardrefuseringar av det hittills, och det finns ju ingenting som säger att det inte kommer fortsätta att vara så (förutom att man såklart hoppas på något annat). Jag kom att tänka på det när jag såg följande gifs på tumblr för någon vecka sen, och jag tror att det är någonting som väldigt många aspirerande författare (eller folk i allmänhet bör ha i åtanke):



Två historiskt viktiga personer med samma budskap. Jag tror jag ska försöka komma ihåg det när standardrefuseringarna börjar rulla in igen.

True story.

Inga kommentarer: