onsdag 27 maj 2015

Master of the universe

...eller okej, det kanske är att ta i, men idag HAR jag skrivit klart och skickat in det första utkastet till min masteruppsats. Kan inte fatta att den här dagen är här faktiskt. Jag gick ju för fan ut biogeo i förrgår!? Men nej, snart är jag helt klar med uni och det är så skönt och så läskigt.
 
Ifall nu någon som inte tagit sin masterexamen läser det här och tänker att jag numera är en mkt seriös människa, kan jag iaf bjuda på följande citat ur min uppsats bara för att bevisa att man inte behöver vara helt och hållet seriös bara för att man skriver om ett allvarligt ämne ...



Detta är helt sant: i biogeo lärde vi oss att det bästa sättet att testa jordarter var genom att äta jord. Fast jag vägrade konsekvent.


"Power poles Georg". Referera till halvt utdöda memes = alltid roligt.


Jag har typ bara med den här referensen, och diskussionen som jag använt den i, för att jag älskar bloggnamnet Stats with cats. Är fortfarande lite sur för att Mr Kufs skrivit ut sitt namn på bloggen, för annars hade jag kunnat ha "Stats with cats, 2010" som löpande text i uppsatsen OCH VAD HADE VARIT BÄTTRE ÄN DET? Inget. Men den finns iaf i referenslistan.
 
Ja herregud. Nu ska jag fira resten av veckan sen ska jag börja fila på min redovisning och översätta uppsatsen till svenska för att Mälarenergi nöjda. Hej och hå.

True story.

Inga kommentarer: