onsdag 6 maj 2015

Sjuk(t dålig timing)

Sist jag var i Västerås (högsätet för mitt exjobb) var första april, när jag hade en snorlång dag men hämtade Fíli och Kíli vilket gjorde det helt okej. Sen dess har jag jobbat ifrån Stockholm, hemifrån för det mesta men i skolan då och då, och planerat in fältarbetet som skulle ske den här veckan. Jag har även en halvtidspresentation på fredag, så det blir tre dagar i Västerås på mindre än en vecka, efter en månads uppehåll.

Fältarbete! Ut i skogen och gräva! Hurra vad roligt! Som jag inte gjort sedan biogeo och saknat.

Är det nån som är det minsta förvånad över att jag valt just den här veckan att bli sjuk???? Näe, inte jag heller. Kände att förkylningen var på g redan för en vecka sen och försökte ta det lugnt, men vad fick jag för det? Inte ett skit.

Istället var jag tvungen att gå ut och gräva i naturen med en fet förkylning och jätteont i halsen. För min kropp älskar mig på det sättet.

Fuck you, kroppen. Så fort du frisknat till ska jag fan straffspringa milen med dig, din jävel.

True story.

Inga kommentarer: