söndag 31 maj 2015

Self-care Sunday

För några veckor sen ... typ i april, när det var jättesynd om mig och jag var sjuk så tänkte jag att jag förtjänade fan att ta ett långt varmt bad. Det mår man alltid bättre av. Veckan därpå var jag fortfarande sjuk så jag förtjänade ett bad igen, tänkte jag, med body scrub och body butter och grejer efteråt så man känner sig riktigt nice. Veckan efter det var jag inte sjuk, men då hade jag redan insett hur jävla nice det var att ta ett långt bad på söndagarna, så sedan dess har Self-care Sunday varit min grej.

Visserligen börjar det närma sig sommar och varma bad känns mer som en höst- eller vinteraktivitet, men vafan, jag måste ju få njuta av det faktum att jag har ett badkar, eller hur? Jag vet inte varför det är så jävla nice att ligga och marinera sig i varmt vatten (gärna med väldoftade bubblor) i en timme med en god bok eller en massa tidningar, men det ÄR fan det.

Lägg till lite hudvård på det (jag har till och med börja göra ansiktsmasker!!! Av grejer jag har hemma, dvs honung, kanel och lite citronextrakt) och så känner man sig som en klump av välbehag efteråt. Det är fan gött.

Idag passar jag även på att färga håret, för jag känner att jag vill vara snygg på Ninja-uttagningen nästa lördag och jag har så galet mycket att göra den kommande veckan att jag inte hinner göra det någon annan dag. Jag har grejer att göra varenda kväll, utom fredag och söndag, och för en introvert person som mig är det alldeles för många social engagements. Men, men, jag ska nog överleva.

Precis som jag överlevt att blogga varje dag i maj! Jävlar vad bra jag är. Kommer nog inte fortsätta på det här spåret, men jag tror mitt nya mål är att iaf skriva ett vanligt inlägg mellan bokrecensionerna. Då blir det nog lite mer liv här.

True story.

Inga kommentarer: