tisdag 12 maj 2015

Ut och gräv!

Den senaste veckan har jag varit I Västerås t re dagar pga exjobbet. Det är egentligen inte så farligt att åka dit: jag kan sova hos mina föräldrar och ta bilen, vilket är trevligt. Problemet när det är så här många gångar på så kort är ju att jag hela tiden måste hem och mata djuren och inte kan flytta in hos mina föräldrar flera dagar i streck. Det blir ett jävla hattande fram och tillbaka, så nu är det skönt att de är över för ett par veckor framöver (nästa gång jag ska dit är i juni, när vi ska redovisa allt. Oh em gee).



Men det är kul ändå med exjobb! Vi har fältarbetat, vilket är nice för jag har ändå saknat att vara ute i naturen och så sedan biogeo. Första dagen var jag iofs sjuk och vi hade dåliga kartor så det blev inte så mycket gjort, men ändå. Jag tog den här snygga bilden iaf, som jag tror får bli arbetets framsida.


Idag var vi ute igen, betydligt friskare, med bättre kartor och en person till, så vi blev klara med allt vi skulle på rekordtid - trots att vi åkte vilse och hamnade bland några random hästar ett tag. Kartorna var bättre, men det visade sig att bara för att någonting ser ut som en väg på Google Earth så betyder det inte att man kan köra där ... Eniro är er vän, kids, kom ihåg det!

Vi hade iaf tur med vädret! Förra veckan ösregnade det hela vägen ner till Västerås, men slutade precis när jag kom fram, och idag var det asfint väder tills jag körde hem. Biogeoförbanelsen som statear att det alltid är dåligt väder när man ska på endagsexkursioner är bruten!

True story.

Inga kommentarer: