söndag 29 april 2012

Dag 16 – Favoritkaraktär: tjej

"Men jag läser ju bara böcker med män" klagade jag just till Chriss. Efter ett tag kom jag dock på vad som måste anses vara Gandalfs kvinnliga motsvarighet (typ), och därför blir min kvinnliga favoritkaraktär.

Bildkälla: http://www.tumblr.com
Minerva motherfucking McGongall, aka the only reason to want to be in Gryffindor. Så fort McGonagall dyker upp i böckerna vet man att awesome things are gonna happen. "Ta en kaka till, Potter", liksom.

Castingen av Dame Maggie Smith som McGonagall är dessutom en av de absolut bästa i Harry Potter-filmerna, eftersom hon är pretty much exakt som man tycker att McGonagall ska vara. Speciellt i de senare filmerna där hon var med trots sin cancer liksom. "The show must go on".

Vilket är precis vad den riktiga McGonagall skulle ha sagt, tänker jag mig. Hon är liksom that awesome.

Tru dat.
McGonagall är the shit helt enkelt.

True story.

2 kommentarer:

Svedski sa...

Jag kom faktiskt in på Dame idag, hon är awsome! Och McGonagall är helt klart awsome också!!! Och ja, hon är i filmen EXAKT så som jag föreställde mig henne i böckerna! :D

Ell sa...

Precis, den perfekta castingen liksom. Inte många i HP som är så klockrena. ^^