lördag 21 april 2012

Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla, men i slutändan älskade

Egentligen kan man ju ta vilken bok som helst som man läste i skolan här och gillade, för det trodde man ju aldrig att man skulle. Men "älskade"? Alltså jag vet inte, även om jag gillade Doktor Glas och Catcher in the Rye så älskade jag dem ju inte.

Och då insåg jag att det här är ju egentligen väldigt enkelt...

Bildkälla: http://www.annerstapressen.se
Harry Potter och De Vises Sten var väldigt känd när jag fick den i julklapp julen -99. Jag hade hört talas om den, och tänkt att jag borde läsa den, men efter att ha kikat lite på första kapitlet gav jag upp. Den verkade ju faktiskt skittråkig.

Haha.

Sen en dag plockade jag upp boken igen (kanske ett halvår senare) och kunde inte lägga ner den. Andra boken hade precis släppts på svenska, och jag hade sån tur att precis efter att jag läst klart första var jag i en bokhandel och hittade andra boken där. Hur bra som helst.

Och ja... det här är ju verkligen en bok som jag *älskade*. Tolv år senare finns det ingenting mysigare än att bestämma sig för att läsa om Harry Potter-böckerna och få börja med den här.

True story.

Inga kommentarer: