onsdag 18 april 2012

Dag 06 – En bok som gör mig ledsen

Alltså jag läser ju inte böcker som gör mig ledsen. Återigen är jag okulturell antar jag. De gör mig arg ibland om de handlar om dryga saker, men ledsen? Njaej. Om vi inte tar rubriken som "vilken bok grät du mest till?" för där finns ju ett givet svar...

Bildkälla: http://static.devote.se/
Jag har bara läst den här två gånger, dels när den kom ut, och så när jag läste om böckerna två år senare. Jag läste om bok 1-6 inför sista filmen, meeen jag pallade mig inte igenom den här efter filmen (som jag kanske nämnt). Och det är helt enkelt för att faaaaan vad jag grät andra gången jag läste den. Det blir liksom värre när man vet vad som ska hända.

Helt seriöst, från att Dobby dog grät jag typ hela tiden. Ibland så jävla mycket att jag var tvungen att lägga ifrån mig boken och lugna ner mig innan jag kunde läsa vidare för jag såg ju fan inte texten längre. Helt sjukt, jag vet, men det är nog bara Harry Potter som gör så med mig. När den är sorglig, då är den jävligt sorglig helt enkelt. Tur att det slutar lyckligt, annars skulle jag nog ha slängt boken åt helvete alltså...

True story.

Inga kommentarer: