fredag 20 april 2012

Dag 08 – Den mest överskattade boken

Det hade varit JÄTTEROLIGT att skriva Var är Alaska? (Looking for Alaska) av John Green här bara för att se om man kunde få värsta diskussionen i kommentarerna, men det kommer jag inte eftersom den inte är ett dugg överskattad. Men som trollning hade det varit klockrent.

Det enklaste här är förstås att svara Twilight, för det är ju fruktansvärt överskattade böcker.... men samtidigt är de så fruktansvärt hatade så att jag tror att det väger upp det. Chriss sa Vingklippt Ängel, som var fruktansvärt överskattad när den kom, men shit vad länge sen det var jag hörde något om den. Jag borde kunna komma på ett modernare exempel (och inte sno från Chriss...).

ÅHH NEJ, jag vet! Det är inte en särskilt ny bok, men fan: Eragon med uppföljare är ju så jävla överskattad. Den fick fan inte ens en andra film. Och hur trött blev man inte på att höra folk prata om hur fantastiskt det var att en femtonåring gett ut en bok (utan att nämna att hans fucking föräldrar gav ut bokjäveln)?

Där har vi en jävligt överskattad bok.

True story.

Inga kommentarer: