måndag 16 april 2012

Dag 04 – Favoritboken i favoritserien

Jag hade tänkt fuska och skriva om min favorit-Harry Potter-bok idag istället för LotR, meeen sen klickade NÅGON i "Du är störd" på förra inlägget, så nu tänker jag prata lite till om LotR.

Och konstatera att jag inte kan svara på frågan. Alltså okej, jag kan väl säga så mycket som att De två tornen inte är min favoritbok (fast den har massa bra grejer i sig den med), men jag kan inte välja mellan Sagan om ringen och Sagan om konungens återkomst. Den första har hela setupen, ringens brödraskap, hober och Aragorn i skogen, och så vidare, men den sista är ju när allting slutar lyckligt och hoberna kommer tillbaka till Fylke och bara "PWN, motherfuckers!" (well, de uttryckte sig kanske inte exakt så).

Så jag kan nog inte svara. Jag vet inte om man ska kunna svara, eftersom LotR tekniskt sett inte är en serie, utan en bok som delats upp i sex delar, utspridda på tre böcker. Så tråkig var jag idag!

True story.

5 kommentarer:

Chriss sa...

Haha, jag hade skrivit i mina gamla dagböcker om när jag läste Sagan om Ringen för första gången, och hur kär jag var i Aragorn X)

Jag började fangirla tidigt :')

Svedski sa...

Hahahaha, jag tror det var jag som klickade i Du är störd XD

Men nu blev ju jag jättenyfiken, vilken är din favvo-HP?! :P

Ell sa...

Chriss: Hahahahaa, ååhhh, vad fint! :D :D Jag tror aldrig jag var kär i Aragorn, men han blev ju tidigt min fiktiga pappa så jag har alltid haft lite conflicting feelings för honom... X)

Svedski: Jag anade nästan det! ;) Jag brukar faktiskt inte ta den personligt på riktigt...

Fången från Azakaban tror jag! Det var i alla fall det väldigt länge och jag har aldrig riktigt funderat över om jag ändrat mig. Eventuellt Dödsrelikerna, för den är faktiskt riktigt bra, men jag har bara läst den två gånger jämfört med det oräkneliga antalet gånger jag läst tredje boken, så det är svårt att säga. X) Din då?

Svedski sa...

Mmm, samma, fången från Azkaban. Den är klurig (iom tidvändaren, samtidigt som den ju är lite fuskig...), och den är farlig, men det är innan det blir farligt på riktigt. Voldemort är ju inte med där annat än i historien så det är ingen, vad ska man säga, direkt fara som det blir i de senare böckerna.

Jag tror jag gillar den än de senare också för att det är innan Harry får idiotiska tonårshormoner. Och kartan! Den är fantastisk! :D

Ell sa...

Hahaha, ja, Harry är så jääävla jobbig i typ femman. Det blir liksom jobbigt att läsa även om man fattar varför.

Kartan är awesome! Och marodörerna, de tre kapitlena när de är i stugan är mina favoritkapitel tror jag...