lördag 14 april 2012

Dag 02 – En bok jag läst mer än 3 gånger

Bildkälla: http://bilder.panorstedt.se
Hela den här serien (eller iaf bok 1-5) har jag läst hur många gånger som helst. Jag minns faktiskt inte första gången jag läste den, men det var antagligen innan filmen kom ut, eller när den gjorde det. Jag började läsa den långt innan hela serien var skriven i alla fall, så de sista böckerna (7-10) har jag bara läst en gång. Inte första dock

De blev dessutom bättre efter ett par gånger, inte för att jag  plötsligt lägger märke till små detaljer (för såna böcker finns ju också, där en omläsning ger en helt annan upplevelse) utan för att några år senare fattade jag plötsligt alla referenser till Sci-Fi-kanalen och Star Trek som Mia hela tiden slänger sig med.

Ååhh, nu blev jag sugen på att läsa om hela serien. Det var ju trots allt ett och ett halvt år sen...

True story.

2 kommentarer:

Ch sa...

Ååh, nu blev jag också sugen på att läsa om serien! Dagboksformatet är min guilty pleasure...

Ell sa...

Ååhh, men det är ett så himla mysigt format. :D