fredag 27 april 2012

Dag 15 – Favoritkaraktär: kille

Alltså vad är det här för jävla fråga? Ska jag välja en enda karaktär från alla böcker jag någosin läst? HUR ska det ens gå till? Det finns ju hur många som helst. Fast okej, om jag bara får välja en...

Bildkälla: http://www.crunchdot.com/
"Fin bild", sa Chriss, "den illustrerar ju i alla fall din Gandalf."

Det finns någon sorts idé om att min Gandalf inte är som den riktiga Gandalf, men faktum är att det bara är delvis sant. Min Gandalf kanske är lite mer utflippad än Tolkiens version, men helt fel ute är den inte i alla fall: vilket är varför jag gillar honom! Han är dryg och rolig och lite småflummig liksom.

Gandalf växlar mellan att kläcka ur sig jättefina saker som "I do not say 'do not weep', for not all tears are an evil", till klockrent dryga grejer som "No! For I was talking aloud to myself. A habit of the old: they choose the wisest person present to speak to".

För att inte nämna allt awesome Gandalf gör...

Bildkälla: http://cheezfailbooking.files.wordpress.com/
Kort sagt: Gandalf is the SHIT.

True story.

2 kommentarer:

hanna såklart sa...

Fast den där kommentaren nämner ju knappast allt awesome Dumbledore har gjort. Den går in i detalj på Gandalf och förenklar Dumbledore till typ en snäll rektor.

//tar allt på allvar

Ell sa...

Men Gandalf är fortfarande mer awesome än Humlesnurr. :P