lördag 2 februari 2008

"Om någonting inte är bra - ta bort det. Även om det innebär att du måste kasta borta 150 sidor."

Är det konstigt att jag hatar Fefo och älskar HFW-tjejerna när man får såna här PM bara för att man inte varit jätteonline på ett par dagar (och jag har ändå loggat in och skrivit nästan dagligen fortfarande):

I'm wondering about you, is everything ok? you were an active member and
now you have not posting since the past days...hope all is well with you!
Fatima

Vilka är bäst liksom? På Fefo svarar folk inte ens på mina trådar!

I torsdags tog jag ett hårt och manligt beslut och bestämde mig för att skriva om Jakten på den magiska grunkan. Den gick från 96 sidor till 16, men är nu uppe i 25 för helt plötsligt blev det mycket roligare att skriva. Kill your darlings är ett faktum.

Igår skickade jag fanmail till Michael Coleman, som stått som mina favoritförfattare både här och på YouTube aslänge. Han har skrivit Internetdetektiverna, som var mina favortitböcker när jag var liten (de kommer alltid påminna mig om att vara liten, mycket mer än t ex HP eller LotR eller t o m Star Wars), och som jag fortfarande älskar. Det roliga är att när jag läste dem drömde jag alltid om att träffa massa kompisar via internet (och lösa brott, det drömmer jag fortfarande om!), och, tja, I'm living the dream. Det känns bra med tanke på hur mycket jag svikit mitt forna jag annars.

Nu ska jag iväg och gymma.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: