tisdag 12 februari 2008

"I want to do beautiful character work and have choices and bring back westerns, I want to write and direct - I want to do everything!"

Hela helgen har jag varit enormt taggad på att regissera något. Jag vet inte var det började, antagligen när jag satt på tunnelbanan, men det har bara slagit mig: jävla, vad bra jag skulle vara som regissör. Helvete, alltså. Och sen vill jag skriva en sitcom, och därefter spårade det ur.

Som Karro sa så har jag ju sett tillräckligt mycket på TV för att kunna avgöra vad som funkar och inte, och jag har dessutom tillräckligt mycket intressanta människor runt omkring mig för att få ett fungerande koncept. Det tvivlar jag inte det minsta på. Frågan är bara hur man får till det? Hur sätter man igång?

Regissörsbiten också... jag vill göra snygg film. Det ska vara så att ju mer man ser nåt jag regisserat, desto mer får man ut av det. Jag vill ha långa klipp i tunnelbanemiljö, eller bara folksamlingar, med musik i bakgrunden som det brukar vara - men man ska om man letar efter det hela tiden kunna se någon statist som sjunger med i låten under tiden. Jag vill ha sjuka bakgrundshändelser i konversationer (rån med spjut eller folk som faller från byggställningar, helt irrelevant, men ändå märkbart). Jag vill, jag vill! Jag skulle göra det så bra.

Ja. Det skulle bli så grymt snyggt. Jag måste göra det här.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: