fredag 8 februari 2008

Be in love with your life

Man undrar verkligen varför man går till skolan vissa dagar. Seriously. Jag släpade mig upp ur sängen imorse efter fem timmars sömn (såklart, det är ju jag), och lyckades ta mig till skolan. Försökte styra lite PA med Jackie utan större resultat, och köpte sedan min innerligt efterlängtade frukost och traskade iväg till Kultur och Idéhistorian. Bara för att vara där i fem minuter innan läraren släppte oss för eget arbete, för ett arbete som jag kommer göra under sportlovet. Herremingud.

Nästa lektion är egentligen svenska, dvs först har vi vår håltimme då ägnar oss åt Sektor Cinema (som vi kallar det sedan idag). Dagens film var en dokumentär om beatnik-kulturen med Johnny Depp som vår svenskalärare tänkte visa på lektion (alltså såg vi den på håltimmen för att få gå hem tidigare). Var det lätt att hitta läraren? Nej! För det första har alla lärare flyttat om sina kontor nyligen, så det var ju helt omöjligt att veta vem som bodde var, och när vi till sist hittat hennes kontor - då var hon inte där.

Efter ett tag dök dessutom Zackrid upp, han hade varit sen eftersom läkarna misstänkte att han hade spontan paraflax. Eller det heter något annat, men det innebär iaf punkterad lunga. Iuck? Det visade sig sedan att han hade det, så jag antar att han stack tillbaka till sjukhuset. It's a crazy world.

Till sist hittade vi kvinnan, drog in några soffor i klassrummet (som kan ses på bilden), och kunde äntligen åtnjuta vår film. Fast vi belv utkörda och fick se resten av filmen på annan ort, men det är en annan historia: klockan ett kunde vi dra hem och jag har presterat ungefär ingenting i skolan idag. Varför är det såhär? Varför gör vi aldrig något? Varför får jag inte sova!?

Den bra saken är att idag har jag fått blå post-its. HURRA! Jag har velat ha det jättelänge, och nu har Mamma köpt dem åt mig (som kan ses på andra bilden). Fast de är väldigt stora, så vi ska försöka dela dem i två. Jag älskar post-its. Post-its är mitt liv. Och nu har jag blå post-its. BLÅÅÅ. :D

Resten av eftermiddagen har spenderats med Seinfeld, och så fort jag pluggat lite ska jag nog återgå till det. Sjukt underskattad serie, i alla fall från mitt håll.

That's enough of that shit.

Dagens ò_Ó
Om en person är odödlig, och man suger av den personen och sväljer - blir man själv odödlig då?

Inga kommentarer: