torsdag 3 maj 2007

You'll never walk alone

Nej, jag är ingen Luke Skywalker och kommer aldrig bli
Och Tom Cruise räddar aldrig världen i filmen om mitt liv
Mina bedrifter räcker knappast till någon Walk of Fame
Och slåss jag mot en drake... nej, förresten, shit the same.

Mot Indiana Jones så verkar allting ganska lamt
Och träffar jag en vildkatt är den utan tvekan tam
Slåss jag mot krokodiler, ja då är de nog av plast
Och går jag ner mig i ett träsk då sitter jag där fast

Men livet är fan inte en dans på rosor här ändå
Även om min anatagonist ter sig rätt trist
I jämförelse med sagans och allt jag kunnat få
Men historia och svenska och tyska verb och ord
- Jag tar hellre över Batmans roll och visar hjältemod

Kanske fick jag aldrig slåss som en man med tvåhandsvärd
Kanske fick jag aldrig åka med TARDIS till en annan värld
Möter jag ett gäng nazister så flyr jag nog direkt
Men att påstå att mitt liv är lätt, det är bara fräckt

För inte ens Apophis kan besegra matte c
Och Saurons alla trupper föll mot naturkunskapskurs b
Riddar Kato fick ge efter när geografi a attackerade
Det var när Kejsaren såg idrotten som hans stormtrupper retirerade

Jag slåss hellre mot en drake än jag skriver min uppsats
Har inte lämna in min läxa till en källkritikshäxa
Skulle göra vad som helst för att med Teal'c få byta plats
Beroendekriteriet, analys och värdeladdning
- Jag vill hellre va pirat, kasta ankar, klart för drabbning!

Nog hade Simba skrattat om hans ställts inför denna fara
Men innerst inne lider man, "åh, snälla låt mig vara"
Om skoltrött nu är ordet, hur får man då till handling?
Någon, ring den goda fén, för här krävs en förvandling

Nej, jag slåss inte mot ondskan, och räddar ingen mö
Får jag inte till frisyren så vill jag bara dö
Första veckorna i maj är bland det hårdaste som finns
Man är helt enkelt försvarslös mot bokrapportens onda prins

Med hundra restuppgifter är man mer än lovligt körd
Men vem vill ha kontroll när man slåss med ett troll?
Mitt vapen och min armé är trogna tecken i Word
Visst kämpar vi till slutet, åtminstone till sista maj
Sen firar vi med tårta, champagne och kanske paj

För även om jag aldrig kommer slåss mot min onda far
Och även om jag aldrig kommer vara den sista kvar
Så kan ni ge er fan på att jag hellre trampar över lik
Än jag skriver flera uppsatser på temat "källkritik"

That's enough of that shit.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fantastisk :)

Anonym sa...

gryyyym ju! :D dina rim är bäst.

Ell sa...

Tack! :D Jag tyckte den var värsta nödrimmad. XD

Anonym sa...

Fett bra ju! :D

Anonym sa...

haha, näh, mina nödrim brukar vara betydligt värre. och man kan ju faktiskt bortse från de värsta! :P

Ell sa...

Haha, tack båda två! :D