fredag 11 maj 2007

Yes, I like Piña Coladas

It's good to be best, eller nåt. På båda sidor om mig sitter grupper av elever och panikskriver klart sina arbeten i svenska c/matte b (slå den sammanslagningen, du!). "Passar det här in på diskussionen eller resultatet?". Bråk om vad arbetet ska heta. Sina som läser precis allt jag skriver (men inte längre för jag vände bort skärmen). Om det bara vore sol ute skulle det vara nästan perfekt, jag är klar och har styrt upp en massa annat under tiden.

Dum och dummare måste vara de mest irriterande människorna nånsin. Jag trodde att jag hade mött det absolut mest irriterande när ett gäng i min gamla klass tillbringade lektionerna i datasalen med att vissla falskt och irriterande, men det var innan det slog mig hur falsksång a'la 17-åringar kunde låta. Och det är inte vackert. Å andra sidan så tror jag att jag hellre hör dem skråla "du ska inte tro det blir sommar" igen än jag återvänder till de där sega grafisk kommunikations-lektionerna ackompanjerat av det djävulska visslandet. Hatkärlek är min grej.

I eftermiddag ska jag svänga förbi ICA och se om de vill anställa mig. Har skrivit ut mitt CV för att lite världsvant kunna slänga fram det och fråga om de har några extrajobb lediga. Ett sommarjobb på ICA, fem minuters gång hemifrån, är nämligen precis vad jag behöver. Snabba cash bokstavligt talat, med tanke på hur nära hemma det är. Annars fick jag 866 kronor av banken igår, första gången den mystiska byråkratin fungerar till min fördel, tror jag. Men det säger ju sig självt att man knappast överlever sommaren på det. Varför är jag inte Hanna?

En kvart kvar till nästa lektion och huvudvärken börjar återvända. Kanske dags för en tripp till matsalen och ta ett glas vatten och en ipren... och nu snackas det om att läraren inte är här och lektionen inställd. Två lektioner, båda inställda. Varför gick jag upp imorse?

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Att ha en lillasyster has finally paid off! Sista dagen på hennes prao på ett café och jag fick gratis glass. Piña Colada och nån choklad med cookie dough i, så otroligt gott!

Inga kommentarer: