fredag 14 december 2007

There's a bad moon on the rise

En av mina favoritlåtar just nu är nog Bad moon rising med Creedence Clearwater Revival (som jag nu spontant börjat lyssna på via Stargate, Die Hard samt min pappa). Varför gillar jag den så mycket? Tja, dels för att den är bra, men också för att texten känns så jäkla passande bara. Så i brist på tid blir det dagens blogg:

I see the bad moon arising.
I see trouble on the way.
I see earthquakes and lightnin.
I see bad times today.

Dont go around tonight,
Well, its bound to take your life,
Theres a bad moon on the rise.

I hear hurricanes ablowing.
I know the end is coming soon.
I fear rivers over flowing.
I hear the voice of rage and ruin.

Hope you got your things together.
Hope you are quite prepared to die.
Looks like were in for nasty weather.
One eye is taken for an eye.

That's enough of that shit.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Creedence Clearwater Revival är skitbra ^^

Och förresten, mens är fan ondska, min skulle inte kommit förrän om typ en vecka, men den kom idag istället. Jävla skitgrej -.-

Ell sa...

De är ju det! :D Tack för att du skickade Rain-låten. ^^

Det suger ju! "Objudna göäster hälsar man inte på" som de säger i Ronja.