tisdag 4 december 2007

And once again I can not sleep

Jag har legat och vridigt mig i en timme nu, det känns som att det är dags att ge upp. Är det adventsstjärnans fel kanske? Det skulle det kunna vara, förutom att jag har haft kuddar över huvudet så borde det vara ett problem? Och en timme? Jag har aldrig haft problem med att sova med stjärnskrället uppe några andra år, så jag vägrar det nu.

Jag gillar att frasen "Once again I can not sleep" dök upp i huvudet på mig när jag började skriva. Krävdes lite googling för att komma på varifrån jag fått det: James Blunts så My mistake. Han är bra, så jag lyssnar på låten nu. Känns fint och melankoliskt och himla juligt med stjärnan som lyser över datorn. R2 är mitt lilla Jesusbarn.

Nä, jag satte mig här igen för att styra upp lite skolarbete. Kan fan lika gärna få saker gjorda när jag ligger upp såhär istället för att bara slösa massa tid. Jävlar vad 2000-tal det känns egentligen, man får visst inte ens vara sömnlös i fred. Fast ju mer jag gör nu, desto mindre måste jag göra imorgon: typ se på TV mer brukar det innebära. Och det är ju Ugly Betty och Desperate Housewives imorgon, så det säger jag inte nej till.

Fast jag borde gjort mer idag, men jag tror inte det går. Jag har "räknat ut" att jag bara kan plugga på söndagar och tisdagar, alla andra dagar tappar jag orken och bara dör på. Spelar faktiskt ingen roll vad jag gör eller varför, det blir inget gjort alla andra dagar. Ja, ibland hatar jag mig själv.

Sover jag lite inatt blir det i alla fall inte svårt att somna imorgon, och man får väl försöka se det som en positiv sak antar jag. Jag hatar det här.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: