söndag 19 juli 2015

I love it when my math comes together

Nu ska vi se här, vad är det Stephen King säger om andra utkast? Jo, just det:

Källa: http://www.craftingfiction.com/
Right, så var det ja! Ska vi ta oss en titt på word counten från förra året NaNo då? Det ska vi nog.


Aha, ah, ja, ser bra det här. Jävligt bra word count för att vara skrivet på en månad, det tycker jag man får säga ändå. Men låt oss applicera lite matte på det här:
Ja, jag var tvungen att skriva ut hela ekvation för jag vet hur dåliga ni är på matte.
72,000 ord kvar efter redigeringen. Jahaja. Ska vi inte se efter hur många ord som är kvar på berättelsen nu när jag är klar med andra utkastet?


AAAAAAAAAAAAAHHHH


Detta är fan ett stort steg för mig för det är nog första gången som ett andra utkast haft mindre ord i sig än det första. Oftast har jag plothål stora som brachiosaurier som jag måste kasta ner ord i för att fylla igen, men för en gångs skull hade jag fan en solid historia där allting faktiskt fungerar rätt bra???? Det var till och med så sjukt att jag inte ens skämdes ihjäl mig över språket i manuset - OCH DETTA EFTER NANO.

Nu ska det få vila några veckor innan jag läser igenom det en gång och sen är det nog dags att kalla in lite testläsare. Har jag några frivilliga? ;)

True story.

6 kommentarer:

Elin sa...

Frivillig, definitivt :D (Om du nu känner för att låta en icke-IRL bekantskap läsa din story). Så sjukt nyfiken på det du skriver efter skrivtråden på Mugglis :3

Ell sa...

Det skulle faktiskt vara kul med någon ny betaläsare, så du får gärna läsa. :D

Jag tror dock inte jag skrivit så mycket om det här projektet på Mugglis, det är inte samma som är ute hos förlagen nu. ^^

Chriss sa...

You know YOU JUST CAAAAAALL OOOOUUUT MY NAAAAAAAAME ♫♫♫

Ell sa...

Det är tur att jag har dig! :D

hanna sa...

FRIVILLIG!

Ell sa...

YEEES, YOU'RE ON