fredag 17 juli 2015

I don't give a damn about my bad inspiration

Såå, jag vill gärna hitta på någonting att skriva till HOI Förlag & MyStoryTours novelltävling, och till Hemmets kortromantävling, båda med deadline 15 augusti, dvs om lite mindre än en månad. Då vore det bra om jag skrev dem, typ, nu, så att jag har tillräcklig med tid att redigera dem och kanske tvinga nån stackars kompis (läs: Chriss) att betaläsa.

Har jag några idéer på vad jag ska skriva? Nope.

Däremot kom på en asbra idé till en skräcknovell när jag var på jobbet tidigare i veckan som jag spånat på, fast jag har ingen som helst aning om vad jag ska göra med den (vilket iofs är bra, jag skulle behöva komma bakom duken på Cosmonova för att se hur det ser ut och fan vet när jag kommer få möjligheten till det).

Och igår hittade jag en till novelltävling, där priset är medverkan i antologin På denna grund vi bygga. Här ska man skriva skräcknoveller där det gemensamma temat är ett fiktivt hus nere vid Hallandsåsen. Coolt? Coolt.

Deadline för den novellen är 1 september, vilket ger mig gott om tid att hitta på någonting och skriva någonting, men tror ni inte att jag genast fick värsta inspirationen till en berättelse att skriva dit? Såklart jag fick.

Jag är inte direkt den som kräver inspiration och ett besök från min musa varenda dag för att kunna skriva, men jag måste erkänna att det är jävligt svårt att faktiskt få någonting skrivet om man inte ens har en IDÉ att börja med.

Suck. Det här problemet skulle jag inte ha om benhinneinflammationen inte hindrade mig från att springa.

True story.

Inga kommentarer: