söndag 5 april 2009

"Vi vet inte ens vad den där jävla musketören heter."


Slumdog Millionaire var så jävla bra så jag måste blogga om den nu på en gång känner jag. Wow, alltså. Det var länge sen jag såg en så intensiv film, där man verkligen inte visste om den skulle sluta bra eller dåligt, och där man satt och var seriöst skitnervös i slutet för hur skulle det gå egentligen? Det är en bra film när det är så.

Och sen soundtracket! Jag trodde aldrig i hela livet jag skulle gilla soundtracket till en indisk film, men faan vad bra det var. Blir nog av med Ipredoskulden snart, för jag måste ha det helt enkelt. Det är också ett jäkligt bra betyg. Jag fattar varför den fick så många Oscars.

Sen att de pratade om De tre musketörerna hela tiden gjorde ju inte filmen direkt sämre. ;)

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Zackrisson sa...

Kort och gott en jättebra film. Jag är fortfarande tagen av musiken, för som du sa blir ju indisk musik lätt för kitsch men nu var det bara tokigt bra!