måndag 27 april 2009

Grattis blomman!

Idag har den här blomman (som jag fick i tjugoårspresent av Martin) levt i hela två månader i mitt rum. Jag är så stolt! Förutom kaktusar har jag aldrig haft en blomma som levt så länge här, och med tanke på hur dålig min mor är med blommor (hon gillar att hota dem istället för att prata med dem. Bland annat händer det att hon radar upp döende blommor på köksbordet och slänger en som redan dött framför dem så att de andra ska fatta vad som händer om de inte börjar blomma snart) så var det högst oväntat. Men yay me!

Idag var inte så bra dock, jag har varit förkyld löjligt länge nu och det går ju upp och ner och är ju rätt lugnt när man bara är täppt i näsan och harklar sig onödigt ofta, men när man är fysiskt förkyld och har huvudvärk, då är det inte direkt roligt att sitta på jobbet, så jag gick hem. Oj, det där var en lång mening. Men ja. Jag borde orka med de här två kommande dagarna nu i alla fall, känner jag.

Enligt bibliotekets databas har Silmarillion fortfarande inte kommit. Måste ringa och klaga på dem imorgon - ska man verkligen behöva vänta i tre veckor för att få en bokjävel? Då kunde jag ju lika gärna köpa den.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: