torsdag 9 april 2009

Och de svarar: "Jag är glad att bo i Stockholm"

Sådär, vi överlevde färden hit, vi har sett spelningen (alla var awesome! The Swedish Shortsnouts fortsätter vara mitt favoritwrockband), och nu sitter vi och chillar i ett rum och lyssnar på Lars Winnerbäcks låt I Stockholm och tänker på hur mycket vi älskar vår stad. Göteborg alltså. Det är verkligen ett gruppboende för efterblivna fiskare, som Magnus Betnér så fint uttryckte sig.

Det som är mest awesome med allt det här är att köra bil. På riktigt liksom. Jag bara hoppar ner i framsätet och glider iväg och köper kaffe i något mystiskt centrum, och hämtar folk, och bara... hej, jag får köra bil. It's so awesome.

- Åh, jag saknar Stockholm.
- Hur länge har du varit borta?
- I en dag.
- För länge!
- Stockholm är fan det enda bra med Sverige.

That's enough of that shit.

1 kommentar:

elin sa...

Det är sjukt awesome att du har körkort för oss som inte har det också. För vem som helst skulle inte äga Göteborgs vägar med dunkadunkanördmusik liksom.