måndag 30 mars 2009

Gran Torino

Igår var jag och mamma och såg den här fantastiska filmen (Clintan kommer med två filmer i år, ett drama och en actionfilm, och vilken vill mamma se? Actionrullen...), och guud vad bra den var. Clintan var underbar som alltid, dunderbitter och ständigt morrandes, precis som man vill ha honom, och den flöt på bra hela tiden. Sen kom slutet. Det var världens build-up till slutuppgörelsen, och man bara satt och väntade på att Dirty Harry skulle dyka upp - men han kom aldrig, och det var det som var så fruktansvärt fantastisk. Clintan blir verkligen aldrig för gammal.

Nu sitter jag och lyssnar på Blind Guardians fantastiska album Nightfall in Middle-Earth som är baserat på Silmarillion (som jag ska ge en till chans efter att jag är klar med Lord of the Rings tänkte jag). Jag fattar inte att jag inte hört det förut, för det är helt sjuukt bra verkligen. Det är något med Tolkien och metal som passar sjukt bra bara.

Och nu ringde Greenpeace och övertalade mig att höja mitt månadsbidrag till dem. Och jag är så givmild, så det gjorde jag. :D

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: