tisdag 29 januari 2008

Problemet med många bra idéer är att de fungerar och sen visar sig vara inte så bra ändå

Problemet med riktigt bra idéer är ju när man genomför dem och plösligt sitter där och undrar vad som var så jävla genialt egentligen. Exempel: man är astrött runt sex på kvällen och lyckas (samtidigt som man garvar åt "missing sex" - vad tänkte jag med som lät mig själv ta beslut då!?) resonera sig fram till att "om jag går och lägger mig nu och sover nio timmar, så kommer klockan vara tre på natten, och då kommer jag vara pigg och sen kommer jag bli trött lagom till normal sovtid imorgon kväll".

Nu är klockan fyra och jag är fortfarande trött, plus att jag har absolut ingenting att göra för ingen annan är ju vaken. Jag funderar på att gå och borsta tänderna och lägga mig och sova två timmar till, för sen sak jag ju gå upp i alla fall. Jag skulle ju säkert kunna vara vaken och typ skriva, Trams skulle ju älska mig då, men problemet är att jag kan inte göra kaffe för jag riskerar att väcka min familj. Ofta man orkar vakna till då.

Ja, frågan är: borsta tänderna eller riskera att väcka föräldrarna? En sak är säker, jag är hädanefter förbjuden att tänka ut "geniala" planer när jag är övertrött. Jag tror jag måste skälla ut Trams som inte stoppade mig...

That's enough of that shit.

2 kommentarer:

Trams sa...

Jag garvade också åt "missing sex" och tyckte också att det var en genial ide. Om det är någon som hade kunnat stoppa dig så var det inte jag iaf. XP

Ell sa...

Uppenbarligen kan man inte lita på dig. När jag får en genial idé nästa gång ska jag fan fråga MINST tre personer innan jag genomför den om jag är sådär trött. XP