torsdag 17 januari 2008

Det faktum att ordet skola är med två gånger i namnet säger väl allt?

Harrison Ford är JAGADIdag är jag glad och tycker om min skola - för titta vad jag fick av dem! Jag har tillbringat många dagar med att smita förbi korridoren på tredje våningen bara för att gå en glimt av den, och typ drömt om att jag skulle få ta hem den, och idag blev drömmen sann. Mycket glad är jag för det!

Kultursektorn, en TV-estet, en mediaelev, rektorn samt en typ som jag inte riktigt vet vem det var spenderade förmiddagen med att stå i Skolhagen och göra reklam för Täby Enskilda Gymnasium (också känt som Täby Emo Gymnasium), vilket var allt annat än tacksamt. Fan, vad dryga de ungarna är! Hälften av dem såg inte ens på en när man frågade om de gick i nian, och den andra hälften fräste åt en. Och sjuorna drog konstant skämtet "nä, jag går i tian" (if I had a dollar...) eller kaxade i allmänhet. Jag är så överlycklig över att jag inte går i högstadiet längre att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv.

Jag är också lycklig, tillsammans med resten av sektorn, att vi bara har en lektion i veckan med vår klass och utan resten av kulturarna, för kulturarna är så mycket mer nice! Det är roligare lektioner med dem även om ämnena är tråkiga, och allmänt mysigare stämning. Min klass som klass, och inte på individuell nivå, är fruktansvärt jobbiga. Nu är det bara svenska b med dem (och religion b med några av dem), resten är med S3a-kultur - mycket mer nice!

Nu borde jag sova eller ta itu med mig själv. Är fett trött, men vettefan om jag skulle kunna somna. Antagligen...

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: