torsdag 10 januari 2008

I'm the one, 'cause I'm still here

"Och vad är det som ni vill förstå
Ska ni resa er och gå om jag säger precis som det är
Och när ska ni fråga om jag vill
ha ett liv där allt står still
Era drömmar finns inte kvar
"


För jag vill att verkligheten bränns... okej, jag tycker egentligen Skattkammarplaneten är en skitdålig film, men jag älskar "Jag finns kvar"/"I'm still here" (Jimmy Jansson/John Rzeznik) som är soundtrack. Kanske borde se om filmen och se om den blivit bättre på senare år?

Imorse drabbades jag av några insikter, typ det hjälper inte att organisera sig själv och gör skolarbete duktig och lägga sig i tid och sova åtta timmar, för jag är ändå skittrött när jag vaknar. Och det organiserade livet gör mig allmänt deprimerad och så börjar man undra vad poängen med allt är. Det är dåligt, men nu har jag sagt att jag ska ge det några veckor, och ser jag inga resultat (bättre i skolan, mindre huvudvärk, piggare) snart så skiter jag i det.

Dock ser det inte ut att vara så jävla bra, jag är tröttare än nånsin, missbrukar kaffe (ingen huvudvärk, men den kommer nog punktligt imorgon), och det visade sig att trots min frånvaro förra året ligger jag bara efter med en uppgift i Littveten och - här kommer det bästa - jag lyckades få MVG i filosofi. What's up with that liksom? Jag hoppades på ett VG för det är vad jag får i de flesta ämnen, men ett MVG? Det är galet!

Min dag som var rätt dålig blev betydligt bättre av det här (det är kanske inte lika coolt som demoner i skolan, but still), så nu känner jag att jag kanske kan ge det mystiska och kanske inte alls fungerande organiserade livet en till chans. Och det innebär att jag borde pluggat i typ en timmes tid nu, dåligt.

En annan bra sak är att vi i Kultursektorn har kommit på vad vi ska göra på vår 2,4-timmars håltimmar vi har på fredagar: vi ska se på film! Imorgon blir det National Treasure eftersom jag och Zackrid ska se på tvåan på lördag, sen får vi se om jag kanske använder dem till att plugga eller ha körlektioner de andra veckorna.

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Chriss sa...

Den är skitbra! Du måste se om den!

Det är skitbra, ju! :D Jag försöker också leva ett sånt liv, men det går väl sådär...