söndag 15 maj 2016

Review: Introvert: Den tysta revolutionen

Introvert: Den tysta revolutionen Introvert: Den tysta revolutionen by Linus Jonkman
My rating: 3 of 5 stars

Mamma rekommenderade den här boken, eftersom hon nyligen upptäckt att hon är introvert. Jag hänger mycket på internet så jag har vetat rätt länge att jag är introvert och var inte sker på om jag skulle lära mig någonting från boken som jag inte redan visste.

Jag lärde mig något faktiskt, någonting som aldrig slagit mig innan: att spendera tid på gymmet kan vara en introvert grej. För det kräver att man fokuserar på samma sak under en lång period av tid och det är inte den mest sociala aktiviteten. Jag gymmar inte, men jag springer en del och det har aldrig slagit mig innan att det är något jag gillar för att det är en introvert aktivitet. Det är rimligt dock, eftersom jag gillar att springa för att rensa huvudet och ge mig själv tid för mig själv.

Andra saker håller jag inte med om. Vadå, ska alla introvert klä sig i diskreta färger för att inte dra till sig uppmärksamhet? Yeah, det är inte jag. Obv är det bara ett exempel men ibland känns det som att boken drar för många paralleller till andra egenskaper, och det gjorde att jag kände mig mer extrovert än någonsin.

Hur som helst, den tog upp några bra grejer och tack vare den lyckades jag nämna att jag är introvert på en jobbintervju där jag förklarade att det är viktigt frö mig att få tid där jag kan vara ensam på jobbet och bara fokusera på det jag ska göra. Jag tror inte jag hade gjort det om jag inte läst boken och intervjuaren verkade imponerad av svaret, så det är nice.

Om man inte vet någonting om introverthet är det här nog en bra bok för insikter, men jag tror inte man ska ta allt bokstavligt.


True story.

Inga kommentarer: