torsdag 12 maj 2016

Nytt jobb!

Det känns som att jag har kaosmycket att göra just nu, varför bloggen bortprioriterats lite ... något som vlädigt sällan händer eftersom jag har idiotiska prioriteringar. Eller nåt. Anyway. Jag jobbar fem dagar den här veckan och en av mina lediga dagar ägnades i stort sett bara åt möten. Den sista dagen spenderade jag dock med att vandra i naturen vilket var så sjukt välbehövt.

Ett av mötena igår vad en jobbintervju och idag blev det typ klart att jag har ett nytt jobb! Eller snarare, ett jobb till, eftersom jag inte ska sluta på Naturhistoriska. Det är bara deltid en eller två dagar i veckan, så jag kan inte leva på det, men det har iaf med GIS att göra! Så äntligen får jag användning av mina fem+ år i skolan.

Nej, men ärligt talat känns det bra. Det verkar som ett jättekul jobb som jag kan klara av att göra, och att det bara är nån dag i veckan är egentligen inte ett problem. Jag trivs rätt bra med hur jag jobbar nu, tre-fyra dagar i veckan med mycket fritid och olika dagar som jag jobbar varje vecka och jag har nästan haft lite panik över tanken på att jobba heltid nio till fem typ.

Ärligt talat är det lite min största skräck att få nåt välbetalt jobb relaterat till min utbildning och sen inse att jag var lyckligare i infon på Naturhistoriska. Det är väl inte det mest amazing jobbet i hela världen, men jag TRIVS där, jag har blivit lite bekväm, och förutom när jag småstressar över att få rätt mängd timmar är det bara en jävligt nice tillvaro just nu. Och har varit ett tag.

Därför tror jag det här blir bra. Jag får chansen att göra något med GIS men jag måste ändå inte helt överge livet som jag känt till det sedan förra sommaren. Det blir ett bra sett att se vadfan jag egentligen vill göra med mitt liv.

Lol, som om man någonsin vet det!

True story.

Inga kommentarer: