söndag 22 maj 2016

Första dagen imorgon

Imorgon är första dagen på mitt nya jobb! Jag såg framför mig en dag då jag skulle sätta mig in i projekten, lära mig att hantera en Mac, och typ titta på GIS-programmet jag ska använda. Men nej, istället ska vi till Falun för ett kundmöte!?

Och kundmöte betyder - vilket jag fick lära mig på intervjun - dress code. Haaaaah! Lite mer fancy, typ "en enfärgad tröja, en kavaj" mmmyes, det är exakt vad min garderob är full av. Or not. Jag kan ta fram en fandom tee för every occassion, men business? Nope. Inte alls.

Stressade en del över det i veckan men kom imorse på att jag faktiskt har en tröja i garderoben som kan fungera, så nu tror jag att jag är redo. Hyffsat iaf. Är ändå lite nervös men det är väl normalt om man ska börja på ett nytt jobb. I guess.

Det har varit en bra och stressfri helg dock. Hela lördagen ledig att ägna åt mina hobbies (skriva och springa) och idag satt jag i kassa en väldigt lugn dag på museet, så jag spenderade mest tiden med att kolla på gulliga hundar med mina arbetskamrater. Helt ok sätt att spendera sin söndag på.

Well, well ... Falun imorgon alltså. Spännande.

True story.

Inga kommentarer: