torsdag 26 maj 2016

Review: The Gathering

The Gathering The Gathering by Kelley Armstrong
My rating: 4 of 5 stars

Mmmmm, älskar fan lite ungdomsböcker med magiska tjejer som huvudpersoner. Jag läser dem alla. Nästan lika mycket som jag läser alla ungdomsdystopier jag hittar. Älskar dem. Även när de är sämst.

Den här är inte sämst! Jag gillade verkligen huvudpersonen, hon var rolig på ett sätt som faktiskt var roligt, hon hade några flaws som hon konfronterades med, hon älskar djur ... och hon är SÅ GAY och det stör mig att hon inte fattar det. Kom igen nu, bli ihop med Sam. Snälla. Lämna den tråkiga snubben.

Mitt största problem är att det kändes som om ploten just kommit igång när den var slut. Den hade ingen riktigt story, utan mer en set-up för resten av serien. Vilket inte nödvändigtvis är dåligt, men jag satt ändå liksom och väntade på att den skulle börja när den slutade, så ... tja, jag antar att jag får läsa uppföljaren helt enkelt.


True story.

2 kommentarer:

Helena sa...

Kelley Armstrong har blivit en av mina favoritförfattare, men den här serien har jag inte läst ännu (försöker dra ut på det så att de ska räcka länge...)

Ell sa...

Jag gillar verkligen den här! Läser uppföljaren nu, och ska försöka få tag på serien som utspelar sig parallellt med den tror jag. (Och den känslan känner jag helt klart igen! Ibland måste man spara ...)