söndag 29 maj 2016

En smakebit på søndag: Den Unga Eliten

Har inte varit med på Smakebit på söndag på tusen år (eller ganska exakt ett år), men nu är det väl dags.


Jag har just påbörjat Den Unga Eliten av Marie Lu, hon som skrev Legend-trilogin. Den var rätt nice, men so far är jag inte alls imponerad av boken.


Jag trodde den utspelade sig i samma värld som Legend, men det verkar vara nån sorts high fantasy/superhjälte-aktigt istället. Vilket iofs låter som det skulle vara right up my alley, men en tredjedel in är jag ännu inte såld.


Oh well! Ni hittar mer smakebitar (från bättre böcker kanske) hos Mari.

True story.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

tack för smakebiten! låter inte helt övertygande...

Åsa sa...

Tack för smakbit! Legend-trilogin verkar hursomhelst spännande. ;)

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Legend hade jag tänkt läsa men inte ens det har blivit av.

Helena sa...

Låter som att den skulle kunna vara något för mig, om du bara inte låtit så tveksam... Får läsa din recension så småningom för ett slutgiltligt utlåtande :)

Monika sa...

Marie Lu har jag inte läst något alls av, men lite lockad är jag av Legend :)

Ell sa...

Jag rekommenderar definitivt Legend till alla! Men Den unga eliten föll mig inte alls i smaken, av någon anledning ...