måndag 2 maj 2016

April i bilder

Alltså jag kan inte fatta att det är maj, det känns som att det var februari typ igår? Kanske för att vädret varit så jävla oengagerat på senaste tiden, eller snarare extremt engagerat i att leva upp till namnet aprilväder? Nu verkar det iaf som att det ska vara varmare vilket är nice för jag har så mycket mer vårgrejer jag vill göra utomhus innan det är för sent. Men troligtvis spenderar jag väl bara min tid hemma framför datorn som vanligt, för jag misstänker att det var vad jag gjorde hela april. Eller?


Det var ett år sedan gerbilen flyttade in! Det firade han genom att äta ett russin under min datorskärm.


Det var också starten på bergsklättringssäsongen i Himalaya, vilket jag firade genom att måla naglar lite bergsinspirerat.


Jag var på dåligt humör så jag började läsa en bokserie jag visste att jag skulle hata. Jag hade inte fel.


Var tillbaka på jobbet med en ny skitsnygg t-shirt. Fight like a girl står det på den.


Det trillade in lite fler böcker om berg. Det börjar bli en respektabel samling.


Var på jobbet och läste om berg. Good times.


Satte även små hoodies på varggosedjur. Ett oändligt viktigt arbete.


Trams och jag gick på bio och åt årets första glass. Åt en isglass vilket jag inte ens tycker är gott.


Spenderade två dagar med att plantera om alla mina växter. Det var fint.


Köpte nya byxor. :D


Och byggde min egen BB-8 av en apelsin och en clementin. Som man gör ...


Trams och jag gick på bio och passade samtidigt på att gå förbi Kungsträdgården och se de blommande körsbärsträden. Mkt fint.


Gjorde jättehäftig nail art som jag blev asnöjd med.


Testade att göra one pot pasta :O


... och resultatet blev ätbart! :O


Var #TeamIronMan inför Civil War.


Gerbilen hittade ett orimligt sovställe.


Det var MultiConmysmöte så jag tvingade Alex att posa med guacamolen.


Guacamolen var tillbehör till TACOTÅRTA. Tacotårta var amazing.


Beundrade Lis bergsklättringsböcker. :O


Vi gick och tittade på en eld i typ tio minuter, sen gick vi hem och spelade Mario Kart. Jag var sämst som vanligt.

Och det var april.

True story.

Inga kommentarer: