måndag 16 maj 2016

Eurovision 2016

Även om jag inte är bitter över ESC-resultatet (som någon påpekade är det kanske inte så konstigt om vi svenskar inte fattar låten samtidigt som den är relaterbar för massvis med andra människor ute i Europa som faktiskt är på flykt) är det rätt talande att jag sedan finalen bara lyssnat på en enda låt som är ESC-relaterad.

Och den var totally med i Eurovision i år, kolla bara:



Två sekunders vissling räknas totally som att vara med.

För den som inte genast kände igen låten är den från ESC 2014 och kan vara min favorit-Eurovision-låt genom tiderna vilket är fett awkward för typ alla jag känner hatar den och tycker den är creepy. Aja, det är inte första gången det händer.




Måste erkänna att jag inte sett liveframträdandet på rätt länge och det var tusen gånger stelare än jag minns det, men jaja låten är iaf nice.

Nästa år hoppas jag på mer lättklädda människor och pyroteknik. Var är mina brinnande klänningar och rekvisita? Det här duger inte.

True story.

Inga kommentarer: