lördag 28 maj 2016

Review: Carry On

Carry On Carry On by Rainbow Rowell
My rating: 4 of 5 stars

Jag är så glad att Harry Potter inte skrevs i första person.

Mitt största problem med den här boken är att den inte känns riktig. Den är fanfiction av fanfiction från en bok-i-en-bok ..... alltså det är meta på så många nivåer att jag inte ens vet var den passar inte. Det är inte den åttonde Simon SNo-boken, men jag tror inte att det är Caths fanfiction heller? Och det faktum att jag inte läst de första sju Simon Snow-böckerna är förvirrande som fan, det påminner mig om hur min pappa läste de första tre eller fyra Harry Potter-böckerna, hoppade till Deathyl Hallows och sen klagade på att den var ologisk (mest för att irritera mig tror jag). Det är någonting som saknas från den större historien.

Men den är inte dålig, absolut inte. Kärlekshistorien är ... åh, den är såå bra, typ den bästa Drarry-fanfic jag nånsin läst, även om jag ärligt talat inte riktigt läst nån sån på över tio år. Den funkar bara. Och jag var inte helt såld de första 150 sidorna, men så fort Baz dök upp blev den riktigt bra. Den byter perspektiv lite för ofta för min smak, men Bazs perspektiv tillför verkligen något till storyn, vilket är nice.

Jaja, gillade du Fangirl kommer du nästan säkert gilla den här!


True story.

Inga kommentarer: